Veelgestelde Vragen

Op deze pagina vindt u een antwoord op de meest voorkomende vragen die wij krijgen. Komt u er niet uit of staat uw vraag er niet bij? Dan kunt u uiteraard contact met ons opnemen via het contactformulier of door ons te bellen.

1. Is er een minimum bestelwaarde?
2. Zijn de prijzen op de website inclusief BTW?
3. Kan ik meerdere bestellingen combineren of later producten toevoegen?
4. Kan ik mijn bestelling veranderen nadat ik hem verzonden heb?
5. Welke betaalwijzen zijn er?
6. Hoe veilig is winkelen bij Dierenspeciaalzaak de Leeuw?
7. Wanneer wordt mijn bestelling afgeleverd?
8. Ik was niet thuis toen de bezorger langskwam, wat nu?
9. Kan ik mijn bestelling op een ander adres laten bezorgen?
10. Kan ik mijn bestelling in het buitenland laten leveren?
11. Kan ik mijn bestelling op een afhaalpunt laten bezorgen?
12. Kan ik zelf bepalen wanneer mijn bestelling wordt bezorgd?
13. Kan ik ook afhalen?
14. Kan ik mijn bestelling annuleren?
15. Kan ik mijn bestelling retourneren?
16. Moet ik de porto voor de retouren betalen?
17. Hoe lang duurt het voordat mijn aankoopbedrag wordt terugbetaald?
18. Hoe stuur ik een artikel retour?
19. Is er een maximale termijn voor het retourneren van mijn bestelling?
20. Zijn er artikelen die ik niet kan retourneren?
21. Ik heb een verkeerd artikel toegezonden gekregen, wat moet ik nu doen?
22. Mijn geleverde bestelling bevat niet alle artikelen die ik heb besteld, wat moet ik nu doen?
23. Kan ik artikelen uit verschillende bestellingen in één doos retourneren?
24. Zit er op alle artikelen garantie?
25. Kan ik een artikel retourneren omdat het defect is?
26. Ik heb een klacht over een artikel, waar kan ik dit melden?
27. Ik heb een klacht over de webshop, waar kan ik dit melden?

1. Is er een minimum bestelwaarde?
Nee, maar boven de €50 worden er geen verzendkosten berekend.

2. Zijn de prijzen op de website inclusief BTW?
Ja, alle prijzen op onze website zijn inclusief BTW.

3.Kan ik meerdere bestellingen combineren of later producten toevoegen?
Nee, dit is helaas niet mogelijk.

4. Kan ik mijn bestelling veranderen nadat ik hem verzonden heb?
Nee, dit is helaas niet mogelijk.

5. Welke betaalwijzen zijn er?
U kunt bij ons betalen middels een overschrijving of met IDEAL.

6. Hoe veilig is winkelen bij dierenspeciaalzaak de Leeuw?
Dierenspeciaalzaak de Leeuw staat al sinds 1960 op diverse markten in Noord-Holland. Wij hebben een grote, vaste klantenkring opgebouwd en zijn een begrip in de kop van Noord-Holland. Wij doen er alles aan om uw bestelling zo veilig mogelijk plaats te laten vinden en garanderen dat u veilig en betrouwbaar bij ons winkelt.

Wij adviseren om niet zomaar aan iemand uw klantnummer, wachtwoord of andere gegevens van uw profiel te geven. Een medewerker van Dierenspeciaalzaak de Leeuw zal je nooit om je wachtwoord vragen.

7. Wanneer wordt mijn bestelling afgeleverd?
Elke bestelling wordt binnen 2 tot 6 werkdagen bij u thuis afgeleverd (of indien wenselijk op een ander door u opgegeven adres), zodra uw betaling is verwerkt. Betalingen met IDEAL worden vrijwel gelijk dezelfde dag door ons ontvangen en verwerkt en dus wordt uw bestelling dan ook direct verwerkt en zo spoedig mogelijk naar u verzonden.

Betalingen door middel van een bankoverboeking duurt bij Dierenspeciaalzaak de Leeuw 1 tot 2 dagen langer voordat deze door ons zijn ontvangen en verwerkt. De exacte levertijd hangt af van het type product, voorraad en de leverancier. Helaas kan het soms voorkomen dat de levering iets langer kan gaan duren, doordat het even niet voorradig is. Wij zullen u dan daarvan z.s.m. op de hoogte stellen.

Wij werken samen met DPD, deze leveren niet op zaterdag en zondag.

8. Ik was niet thuis toen de bezorger langskwam, wat nu?
De pakketdienst levert direct aan u of bezorgt (als u niet thuis bent) een kaartje in uw brievenbus waarop een code staat. Deze code kunt u invullen op de website van DPD en daar kunt u een ander bezorgadres, een afhaalpunt voor de goederen of een nieuwe bezorgpoging doorgeven.

9. Kan ik mijn bestelling op een ander adres laten bezorgen?
Ja, dit is mogelijk. U kunt dit aangeven tijdens het bestelproces.

10. Kan ik mijn bestelling in het buitenland laten leveren?
Op dit moment leveren wij alleen in Nederland en België.

11. Kan ik mijn bestelling op een afhaalpunt laten bezorgen?
Nee, dit is helaas niet mogelijk. U kunt er wel voor kiezen om uw bestelling in ons magazijn of op een van de markten waar wij staan op te halen. Geeft u dit alstublieft even aan tijdens het bestelproces. Geeft u dit alstublieft even aan tijdens het bestelproces. Wij zullen contact met u opnemen wanneer u uw bestelling kunt komen ophalen.

12. Kan ik zelf bepalen wanneer mijn bestelling wordt bezorgd?
Nee, dit is helaas niet mogelijk.

13. Kan ik ook afhalen?
Ja, dit is uiteraard mogelijk. U kunt de bestelling bij ons in het magazijn op komen halen of bij ons op de markt. Geeft u dit alstublieft even aan tijdens het bestelproces. Wij zullen contact met u opnemen wanneer u uw bestelling kunt komen ophalen.

14. Kan ik mijn bestelling annuleren?
Als u uw bestelling wilt annuleren, neemt u dan alstublieft even contact met ons op zodat wij kunnen kijken wat wij voor u kunnen doen.

15. Kan ik mijn bestelling retourneren?
Ja, dit is mogelijk. Neemt u van te voren alstublieft even telefonisch of per mail contact met ons op.

16. Moet ik het porto voor de retouren betalen?
Als de bestelling kapot, beschadigd, fout of onvolledig geleverd is dan zijn de kosten voor Dierenspeciaalzaak de Leeuw. In alle andere gevallen verwachten we dat u zelf de verzendkosten betaald.

Gebruik voor het retour zenden onze vaste vervoerders PostNL of DPD.

17. Hoe lang duurt het voordat mijn aankoopbedrag wordt terugbetaald?
Binnen 7 dagen na het ontvangen van uw retourzending, zullen wij uw aankoopbedrag terug betalen.

18. Hoe stuur ik een artikel retour?
Indien u uw bestelling retour wilt zenden neemt u dan alstublieft van te voren telefonisch of per mail contact met ons op. De artikelen die u retour wilt zenden dienen ongebruikt en in de orginele verpakking retour te worden gestuurd.

19. Is er een maximale termijn voor het retourneren van mijn bestelling?
U dient uw bestelling binnen 31 dagen retouneren. Stuur alstublieft een volledig ingevuld retourformulier mee zodat wij snel kunnen overgaan tot het terugbetalen van het aankoopbedrag.

20. Zijn er artikelen die ik niet kan retourneren?
In principe kunt u alles retouneren, mits de artikelen ongebruikt zijn.

21. Ik heb een verkeerd artikel toegezonden gekregen, wat moet ik nu doen?
Als je ons een email stuurt naar info@dierenspeciaalzaak-deleeuw.nl met het ordernummer en een beschrijving van het verkeerde artikel dan zullen we ervoor zorgen dat het juiste artikel alsnog zo snel mogelijk wordt opgestuurd.

22. Mijn geleverde bestelling bevat niet alle artikelen die ik heb besteld, wat moet ik nu doen?
Het kan gebeuren dat verschillende artikelen van één bestelling niet op dezelfde dag geleverd worden, doordat misschien niet alle producten direct leverbaar waren. Controleer eerst goed of je alle pakketten die op de verzend-bevestiging staan geschreven ook werkelijk ontvangen hebt. Als blijkt dat informatie op je pakbon niet overeenkomt met de levering stuur dan meteen een e-mail naar info@dierenspeciaalzaak-deleeuw.nl met je ordernummer en de ontbrekende producten.

23. Kan ik artikelen uit verschillende bestellingen in één doos retourneren?
Ja hoor, dit is mogelijk.

24. Zit er op alle artikelen garantie?
Nee, niet op alle artikelen zit garantie. Speelgoed valt niet onder garantie bij ons.

25. Kan ik een artikel retourneren omdat het defect is?
Indien u een artikel defect heeft ontvangen kunt u dit uiteraard retouneren. Is het artikel defect door uw toedoen, neemt u dan alstublieft telefonisch of per mail contact met ons op zodat wij kunnen kijken wat wij voor u kunnen betekenen.

26. Ik heb een klacht over een artikel, waar kan ik dit melden?
Allereerst onze excuses, we vinden het oprecht heel vervelend. Neemt u alstublieft telefonisch of per mail contact met ons op zodat we uw klacht zo snel mogelijk kunnen oplossen.

27. Ik heb een klacht over de webshop, waar kan ik dit melden?
Wij doen er alles aan om u zo goed mogelijk van dienst te zijn, maar zoals in ieder bedrijf gaat het ook bij ons wel eens mis. Mocht dat in uw geval zijn gebeurd dan kan je telefonisch of per mail contact met ons opnemen. We streven ernaar je klacht binnen zo snel mogelijk op te lossen.